Köpvillkor

Betalning
Priset anges i SEK inklusive moms. Priset som gäller är det som finns angivet i webbshoppen den dag beställning görs.

Betalning kan ske på följande sett:

Kortbetalning
Du kan betala med VISA och Mastercard. Vi har inte tillgång till dina kortuppgifter och säker betalning tillämpas genom Klarna.

Faktura
Vi erbjuder i samarbete med Klarna fakturering till privatpersoner och företag. Betalningsvillkor 30 dagar.

Leveranstid
Vi skickar din beställning inom 3-5 arbetsdagar om inget annat har angetts. Gäller dock med reservation för slutförsäljning, leveransförseningar från leverantörer samt tider med högt tryck för oss på lagret.

Leveranssätt
Leverans sker till ditt närmaste utlämningsställe. Vi använder oss av Postnord och UPS. Kolla alltid att paketet är oskadat innan du lämnar utlämningsstället.

Fraktkostnad
Fraktkostnaden är 99 kr inom Sverige.

Retur, ändring i eller avbokning av order

Öppet köp / Retur
Du har full rätt att byta till annan produkt eller ångra ditt köp inom 14 dagar.

Önskar du returnera en vara står du själv för returfrakten. Skicka paketet med en frakttjänst som går direkt till vår företagsadress, förslagsvis Postnord. Varan ska vara oanvänd och returneras i originalförpackning med eventuella originalhandlingar samt dina kunduppgifter. Efter att vi har mottagit och kontrollerat varan så vi sätter in pengar på ditt konto inom 30 dagar. Vi förbehåller oss rätten att vid en eventuell retur av vara att göra ett värdeminskningsavdrag om varans skick har förändrats i sådan utsträckning att den inte längre går att sälja till en annan kund utan att göra ett avdrag på försäljningspriset. Går fakturatiden ut innan vi har hanterat din retur så går du in på Klarna.se eller via appen och bestrider fakturan själv.

Varor som återsändes till ombud, mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss!

Gör så här:

  1. Packa produkten mycket väl så de håller i transporten. Du står själv för ansvaret att produkten kommer fram hel. Lägg i en lapp med ditt namn, adress och ordernummer
  2. Köp en frakt hos ett ombud (OBS! Du ska inte be om en returfrakt utan en vanlig frakt till ett företag med Postnord) OBS! Skickar du paketet till ett ombud kommer det automatiskt att gå tillbaka till dig, vi har ej möjlighet att hämta ut ditt paket!
  3. Vi packar upp och kontrollerar varan och sätter tillbaka pengarna till dig inom 30dagar.


Byte av vara

Samma villkor gäller som för öppet köp, se ovan. Du lägger sedan själv en ny beställning.

Fraktbolag
Du väljer själv vilket fraktbolag du använder när du skickar tillbaka paket. Använd en tjänst avsedd för leverans till företag då vi inte har möjlighet att hämta paketet hos ombud.

Skicka det till:

Sinia i Nybro AB,
Att: Crave Design,
Emmabodavägen 9,
382 45 Nybro

Ej uthämtade varor
Om du väljer att ej hämta ut din försändelse från oss och paketet sänds i retur förbehåller vi oss rätten att debitera dig 400:- för att täcka frakt, returfrakt och administrativa kostnader.
Vi ersätter ej förlorade paket om felaktiga eller ofullständiga adressuppgifter lämnats. Om paketet gått i retur pga felaktiga adressuppgifter eller telefonnummer så att paketet ej kunnat bli aviserat gäller samma villkor som ovan.

Reklamation
Kontrollera alltid paket medan du är kvar på utlämningsstället! Ser du en uppenbar skada på kartongen eller hör att det skramlar misstänkt så öppna paketet när du är kvar på utlämningsstället. Personalen där anmäler att kartongen är skadad osv. Sen tar du kontakt med oss via mejl [email protected]
OBS! En reklamation ska vara anmäld till oss senast tre dagar från att du har hämtat ut din vara. Uppge ditt ordernummer i mejlet. Om du inte upptäcker skadan förrän du kommer hem så tar du kontakt med oss då. Vi vill alltid se fotografi på både skadad vara och emballage. Vi står naturligtvis för eventuell returfrakt vid reklamationer. Sen skickar vi en ny vara till dig eller ger dig pengarna tillbaka.

Lagring av personuppgifter
Genom att godkänna dessa allmänna ordervillkor vid genomförandet av köp samtycker du till behandling av de personuppgifter du lämnar till Crave Design enligt vår integritetspolicy.

Force majeure
Vi är befriade från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt dessa Köpvillkor, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Befriande omständigheter är bland annat åtgärder eller underlåtenhet från myndighet, ny eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, krig eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, till exempel beslut om varningstexter, försäljningsförbud med mera eller en onormal nedgång i marknaden.