Kundsupport

070-347 83 93

Mån-Tor: 08:00-17:00
Fredagar: 08:00-16:30

Crave Design AB
Storgatan 73
852 33 Sundsvall

Org. nr. 559355-2291

Frågor och svar

Vanliga frågor

Jag har inte fått någon orderbekräftelse på min beställning, är ordern mottagen av er?

Kika gärna i skräpposten i din mail, ibland hamnar orderbekräftelsen där. Om du fortfarande inte hittar din orderbekräftelse, vänligen kontakta oss på [email protected] så undersöker vi saken

Jag försöker lägga en beställning, men får inte upp några leveransalternativ på mitt postnummer?

Vänligen säkerställ att du skrivit in alla fem siffrorna i postnumret i en enda följd, utan mellanslag. Om inget leveransalternativ dyker upp då, vänligen kontakta oss för hjälp.

Levererar ni utanför Sverige?

Ja vi levererar även internationellt med UPS.

Jag vill makulera min beställning, hur gör jag?

Vänligen kontakta oss så snabbt som möjligt efter lagd order, så hjälper vi dig att makulera ifall det är möjligt.

Jag vill returnera min order, hur gör jag?

Du har full rätt att byta till annan produkt eller ångra ditt köp inom 14 dagar.

Önskar du returnera en vara står du själv för returfrakten. Skicka paketet med en frakttjänst som går direkt till vår företagsadress, förslagsvis Postnord. Varan ska vara oanvänd och returneras i originalförpackning med eventuella originalhandlingar samt dina kunduppgifter. Efter att vi har mottagit och kontrollerat varan så vi sätter in pengar på ditt konto inom 30 dagar.

Vi förbehåller oss rätten att vid en eventuell retur av vara att göra ett värdeminskningsavdrag om varans skick har förändrats i sådan utsträckning att den inte längre går att sälja till en annan kund utan att göra ett avdrag på försäljningspriset. Går fakturatiden ut innan vi har hanterat din retur så går du in på Klarna.se eller via appen och bestrider fakturan själv.

Varor som återsändes till ombud, mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss!

Gör så här:

  1. Packa produkten mycket väl så de håller i transporten. Du står själv för ansvaret att produkten kommer fram hel. Lägg i en lapp med ditt namn, adress och ordernummer
  2. Köp en frakt hos ett ombud (OBS! Du ska inte be om en returfrakt utan en vanlig frakt till ett företag med Postnord) OBS! Skickar du paketet till ett ombud kommer det automatiskt att gå tillbaka till dig, vi har ej möjlighet att hämta ut ditt paket!
  3. Vi packar upp och kontrollerar varan och sätter tillbaka pengarna till dig inom 30dagar.
 

Skicka det till:

Sinia i Nybro AB
Att: Crave Design

Emmabodavägen 9
382 45 Nybro

Vi står självklart för returfrakt och frakt av ny vara vid fabrikationsfel eller om du har fått fel vara. Kontakta då vår kundservice på [email protected] så hjälper vi dig.

Jag vill byta en produkt mot en annan.

Om du önskar byta din vara, behöver du göra en retur och sedan lägga en ny order via hemsidan.

Reklamation av vara

Kontrollera alltid paketet medan du är kvar på utlämningsstället, ser du en uppenbar skada på kartongen så öppna paketet när du är kvar på utlämningsstället. Personalen där anmäler att kartongen är skadad osv. Sen tar du kontakt med oss via mejl [email protected]

 
OBS! En reklamation ska vara anmäld till oss senast tre dagar från att du har hämtat ut din vara. Uppge ditt ordernr i mejlet. Om du inte upptäcker skadan förrän du kommer hem så tar du kontakt med oss då. Vi vill alltid se fotografi på både skadad vara och emballage. Vi står naturligtvis för eventuell returfrakt vid reklamationer. Sen skickar vi en ny vara till dig eller ger dig pengarna tillbaka.

KAMPANJ!

Just nu kan du köpa WALLi mässing/svart för endast 299:-

(Gäller t.o.m 18/2)